fredag 25. februar 2011

Glimt fra min rosa stue!!

Da er snekkeren ferdig med støv, sagspon og snekkerjobb på kjøkkenet (nå venter vi bare på kjøkkeninnredningen). Deilig å få tørket støv i stua og få satt møbler og ting på plass der iallefall.
Med fare for å gjenta meg selv. Nå bringer jeg våren inn i huset i bakken!!(selv om vinteren ennå herjer ute) Min vår og sommerstue består av ROSA detaljer....
Rosa detaljer, hjerteramme med bilde av englebarna, min fine håndmalte kaffekanne, har alt fått plass på det nymalte bordet fra mormorloftet:)


 
Samme hvilken vinkel jeg forøkte i dag ble jeg ikke fornøyd med bildene (men det er jo bedre enn bloggtørke, er det ikke?)
I stua vår har vi en vinduskrok med vinduer på alle vegger(kommer ikke så godt frem på bildet), denne kroken var det jeg "falt for" da vi kjøpte huset for ett år siden. Når vi nå fikk plass til det STORE spisestuebordet på kjøkkenet, kunne vi flytte sofaen til denne koselige vinduskroken igjen. (kjøkkenbilder kommer ikke før kjøkkenet er HELT ferdig... Fikk telefon i kveld at det ankommer fra polen neste fredag) ER såå spent....
Såmens vi venter på kjøkken, får dere "slite" med detaljer fra stua mi;)


 He, he, sjekk i speilet.. (fotografen er avslørt med ei flaske jif og vaskeskaft. Hele huset er nemlig nedsøvet etter snekkerjobbing, så i dag er vegger og tak vasket;)
Jeg elsker dette speilet, som jeg laget av drivved fra Vikna:)



Mmm. I stua e det varmt og godt, selv om det er huttetu ute..


Litt rosa detaljer sammen med bilde av lillegutt(som er blitt stor)
I dag har vi fått noen av hvitevarene til nykjøkkenet i hus....
Det eneste jeg mangler nå er ei talerkenhylle. Har lyst på ei litt stor ei, med plass til litt av hvert. Har lyst til å ha den enten litt grå, rustikk, slitt, eller blåturkis..Fant ei på home and cottage i dag, men den var for liten..
Noen som kan tipse meg om hvor jeg kan få ta i det??
Godt med fredag! Go klæm fra Anki

9 kommentarer:

  1. Dette ser ut til å bli utrolig fint.... ;)

    SvarSlett
  2. Å ja, den drivved ramma med speil var vakker og passa kjempegodt inn i miljøet ditt der!! sukk

    Godt du er ferdig emd sagspon og støv, det er noe dritt for å si det mildt... Her er vi ikek riktig ferdige enda og entreen står for tur emd enda litt saging og spikring, æsj men det blir bra til slutt.

    Elsker rosa jeg og, men minsten i huset er klar på dette med at det bor flere menn enn damer i huset! hihi

    God helg!

    SvarSlett
  3. Hei på deg! Så utrolig fint du har det, og ikke minst gjennomført...deilig med mye dagslys i huset.
    Gleder meg virkelig til å se det nye kjøkkenet ditt...blir spennende. Mange gode klemmer fra meg til deg. God helg!

    SvarSlett
  4. Heisann:)
    Tusen takk for koooselig tilbakemelding:))) Gleder meg til planken blir til bord ja...snart:)
    Du verden så flotte bilder av stua du har lagt ut...får bare så lyst til å krølle seg sammen i sofaen din med en god kopp te og et interiørblad:)

    Ønsker deg en alldeles fortreffelig helg... og kos deg:)
    Klem Marianne

    SvarSlett
  5. gleder meg også veldig til å se det nye kjøkkenet! masse mimre,mimre,nattaklem fra ho i sydligere strøk

    SvarSlett
  6. Tusen takk for koselig besøk på bloggen min:) Flott blogg og veldig fin stue:)

    Ha en riktig god helg.

    Klæmklæm Cecilie

    SvarSlett
  7. Så fine bilder ifra din flotte stue. Det speilet var jo skikkelig stilig og tok seg fint ut på stua.
    Ser du har fått råsa detaljer rundt omkring,det er jo fint nå når det lakker mot våren.
    Jeg bruker også å putte inn rosa i puter og div interiør, når sommern nærmer seg.
    Ja det var vel i sydligere strøk man skulle vært når gikten står på som værst. har enda ikke vært i syden, tro det eller ei!
    Både jeg og datra venter nå på opphold ved revmasykehuset på Lillehammer. Greit å få med seg for div. info og sånt om sykdommen.
    Blir spennende å se når kjøkkenet er på plass, det blir nok dritlekkert.
    Ha ei fortsatt flotters helg, klem
    Sissel

    SvarSlett
  8. Ha en fortsatt fin helg.
    Kram
    Hanna

    SvarSlett
  9. Hvilken fargekode har du malt veggene i stua med?
    ps. stilig stue!!

    SvarSlett

Jeg blir glad om du legger igjen gode, snille komentarer;)