onsdag 13. juli 2011

Omrokkering i ferieplaner

I år hadde vi virkelig gledet oss til å ha 14 hele dager på hytta. Vi hadde lagt planer om alt vi skulle gjøre. Padle kano, fiske krabber, ørret og torsk, bade, stå på vannski, plukke bringerbær og kantareller, gåturer, sykkelturer mm..
Etter å ha fulgt nøye med på langtidsvarselet, oppdaget vi at værgudene ikke hadde vært på vår side denne sommeren heller.
Regn og ustabilt vær er det værste som er for gikta mi..
Skulle jeg virkelig måtte tilbringe ferien i senga og med smerter??!!!
Skulle vi innlede ferien på ei hytte uten, vann og strøm , med utedo, i regn og kulde?
Visst kan det være koselig å høre på regnet som pisker mot vinduene, mens det gnister i peisen. Men innlede ferien med det? Dra ut dit i åpen båt, i piskende regnvær? Valgets kvaler! Hva gjør vi? Alternativet er sol og varme, bading og nytelse, ingen smerter. Hmm, sjekker nettet, ingenting ledig de nærmeste dagene, hvis ledig uspesifisert og veldig dyrt.. Hmmm, ringer Ticket! Kan de hjelpe? Latter i andre enden, det var vel optimistisk å få en tur til varmen nå. Alle skal dit! Dessverre ingenting fra Norge! Hmm desperasjon, jeg vil ha sol på leddene mine, hva med Sverige da? Jo her har vi noen få billetter igjen fra Gøteborg. Kan Kypros være noe? Ja hvorfor ikke, samme hva , bare det er sol!!!!
18 juli drar vi altså hit. Garantert SOL.
Da blir det 5 dager på hytta istedet for 14:)
Vi skal nok stå ut med det:)
Da har vi plutselig to ferier å glede oss til:)
Sånn kan det gå når to impulsive sjeler bor i samme hus:)
Gleder meg til ferie!
Hvor skal du feriere i år? Kanskje er ferien allerede i gang!
Uansett når, hvor, med hvem så ønsker jeg deg den fineste ferien noensinne:)
Klem Anki

2 kommentarer:

  1. Det är inte alltid det blir som man tänkt.
    Kram
    Hanna

    SvarSlett
  2. Pass deg for venstrekjøringen på Kypros ! God tur !

    SvarSlett

Jeg blir glad om du legger igjen gode, snille komentarer;)