fredag 11. mars 2011

Fredagsmorro:)

Jeg hiver meg på fredagsmorroa til lenemora. Gammeldags fredag!!
Se linken til høyre på siden!
Oppgaven er altså å vise frem noe gammelt.  Den kan jeg fint ta i mange fredager fremover Lenemora, for her i huset finnes litt av hvert av gamle ting.
De morsomste gamle tingene er de som kommer fra familien og ikke fra noen fremmede.
Jeg liker at jeg el min mann er en del av historien!
Til fredagsutfordringen i dag, har jeg valgt de aller fineste glassene vi har i huset.
Disse glassene var de første glassene min svigermor og svigerfar kjøpte seg, da de var nygifte.
Altså er disse glassene ca 60 år. Svigermor fortalte at de syntes disse bare var så fine. Det er jeg helt enig med henne i. De er kjempefine! Tre forskjellige størrelser i lekre pastellfarger.
De har selvfølgelig plass i fint glassskap. Men egentlig er de så fine at jeg kanskje vil ha de fremme.
Er stolt når jeg kan dekke de lekreste bord med disse fine glassene!
I kveld er jentene i 17 maigjengen invitert til fredagskos hos søte Bente . Kan hende det blir noe godt i glasset:) Gleder meg!!
Ha en fin fredagskveld.
Stor klem fra Anki

8 kommentarer:

  1. Kjempe fine glass!
    Ha en koselig kveld!

    Irene

    SvarSlett
  2. Så fine glass du viser frem!
    Dette var gøy, takk for at du vil være med på denne "leken"!

    God helg til deg!

    Klem Lene

    SvarSlett
  3. Nydelige glass du har fått av dien svigerforeldre.
    Ha en fin kveld
    Klem

    SvarSlett
  4. Så skjønne !!! Forstår godt at du er glade i disse :-)

    ønsker deg en fiiin helg !
    Klem, Nostalgia

    SvarSlett
  5. Bare så nydelige!!!!!melding? Kos dåkk masse og ha ei fin helg !Klem fra mamsen

    SvarSlett
  6. For noen flotte glass i de skjønneste fargene.
    Joda, ang sykdommen så bruker jeg medesin , men om den funker så bra er en annen ting. Og etter som jeg har hatt fire ryggopperasjoner, og etter den siste fått en nerveskade i en fot så er det dårlig med trening for min del. Provoseres da frem så mye smerter og ellers er jeg såpass elendig av revm. at jeg for det meste ikke greier å tenke på noe som har med trening å gjøre. Ellers ville jeg vel hatt godt av det ja:))
    Jada, godt å tenke at vi ikke har noen dødelig sykdom, som jeg sier at det er alltids de som virkelig har noe å sutre for og har det værre.Som om det skulle være noe trøst:))

    Håper du får en kos kveld, klem sissel

    SvarSlett
  7. Hei.
    Takk for kommentar på bloggen min.
    Denne utfordringen var midt i blinken
    for meg
    Glassene du viser er nydelige.
    De tåler godt å stå framme , ja :)
    De minner meg om noen vi hadde hjemme da jeg var liten.
    Det var vannglass altså , men med et farget felt som på dine.
    Håper du koste deg i går.
    Klem fra Ingunn :)

    SvarSlett
  8. De er vakre - Emma får lyst på kniplingkjole( heter det det ? ) og sherry

    SvarSlett

Jeg blir glad om du legger igjen gode, snille komentarer;)