søndag 20. mars 2011

"BRASERESULTATET:" Blåbærbliss og boller med eggkrem

Ja no ska vi fetes opp igjen;)
Etter 6 uker med magre tider og mangel på matlaging, er vi i kosemodus igjen!!!;)
Forsøkte noen nye oppskrifter som smakte FARLIG GODT!!!!!!
Og kaka ble plutselig borte (kan du forstå det??)

Blåbærbliss:
2pk oreokjeks (knuses og tilsettes 50gr smeltet smør) (trykkes ut i bunnen på en kakeform.)

200 gr hvit sjokolade (smeltes i vannbad)
600 gr Philadefia ost
2dl creme fraiche
2dl sukker
20gr maisenna
1/2 ts vaniliesukker
4 egg
3/4 dl frosne blåbær
visp philadefia , creme fr ogog sukker glatt, ha i den smeltede sjokoladen, vaniliesukker og maisenna. Tilsett ett og ett egg og rør forsiktig inn blåbærene.
Stek på 140 gr i en time
Avkjøl i minst 2 timer
NYYDELIG!!!!!!!!!!!

Boller med eggkrem:
1l hv.mel
1dl sukker
100gr smør
3dl melk
1 egg
50gr gjær

smelt smør, tilsett melk til det er lunkent. Rør inn gjær, visp i egg og sukker, så mel. Heve til dobbel størrelse. Rull ut 20 boller. Trykkes flate og fylles med ferdig vaniliekrem, trekk deigen rundt og etterhev. Stek på 225grader i 12-15 min
Pynt med meligglasur og nytes ferske!!
Nam,nam

6 kommentarer:

  1. Oj oj, den kaken så himelsk god ut :) Fikk vann i munnen. Kjempe søt blogg du har. Ligger meg til som følger jeg. Klem merete

    SvarSlett
  2. Kakan såg så god ut. Jag gillar kakor med blåbär.
    Tack för tipset med receptet.
    Kram och ha en fin dag
    Marita i Heestrand

    SvarSlett
  3. Ja no er oppskriftene kommet inn i kokeboken min.Ser og høres deilig ut.Blir en fin kake til påske det!Ha ei fin ny uke da du!Klem fra drivvedmora

    SvarSlett
  4. Er dere vel fortjent å få kose seg med sånne godsaker etter å ha vært såpass lenge uten kjøkken.
    Denne kaken skal jeg garantert prøve ut snart, den såg supergod ut:) Mannen fyller snart sånn mellomstor bursdag, så da må det vel bakes ..
    Ha en fin dag:)

    SvarSlett
  5. Nam Nam Nam.. Sier bare jeg.. fikk vatn mellom tenna jeg nå :-))

    SvarSlett
  6. Driver å skriver av denne oppskriften,men lurer på om det er KUN 3/4 DL med blåbær eller om du har skrevet feil? 3/4 dl er jo ikke mye da..
    sissel

    SvarSlett

Jeg blir glad om du legger igjen gode, snille komentarer;)