søndag 9. januar 2011

Nytt vaskerom på 2 dager;)



Som du kanskje så på forrige innlegg, var oppgradering av vaskerom en dyd av nødvendighet!!!

Rot, kaos og en grusom rosafarge, er nå erstattet med,   farve snøvit på vegg, og eggskallfarve på dører. Hyller og kurver ble valgt i farve drivved, gardiner og forheng i farven aprikos.
SYSTEM!!!!!!
(nå får vi rotekoppene, sørge for å holde på systemet vårt!!)



Lørdagen, startet jeg og min samboer på oppdrag vaskerom!
Først måtte rommet renses for rot, hyller og kroker.
Så tok vi turen til biltema, hvor det ble kjøpt hobbyplank, både til hyller og benkeplate!!
På Kid fant vi gardiner til 70%!!
Så måtte vi frem med pensel og rull!
Vegger og dører ble malt.
Hyller og benkeplate ble beiset!
Gardin og forheng ble sydd!
(var litt usikker på farven, men hvorfor ikke freshe opp med litt farver! Det går jo snart mot vår!)



Da jeg traff min samboer, hevdet han å ikke være "handymann".
Ingen blir "handymann" uten øvelse!!
Learning by dooing er ett greit motto synes nå jeg da!!
Jammen tror jeg han er igang jeg!!;)


Vakerommet ligger som nærmeste nabo til kjøkkenet. Derfor fant vi ut at det kunne vært kjekt med en benk, slik at det også kan brukes til grovkjøkken om man vil!
(ganske deilig å stenge døren når mixmasteren bråker)
Benken tar form!



Nå skal det jammen bli system i rotet vårt!
Fant fine kurver på Jysk!






Storforbrukere av stearinlys, trenger godt med plass til alle lysene sine!


Kurvene ble merket med stoffpenn!








Her er det ferdige resultatet!
Greit at det blir orden bå vaskerommet nå når neste prosjekt blir kjøkken!
Ha en fin søndagskveld!
Klem fra en litt sliten, Ann Kristin!


























7 kommentarer:

  1. Skal si dere har vært effektive! Dette ble jo et flott vaskerom! Herlige de kurvene fra Jysk.

    SvarSlett
  2. Hei og takk for hyggelig kommentar:)
    så deilig med et hus og pusse opp og få som en vil:)
    Ble orden i sysakene der nå:)
    klemklem

    SvarSlett
  3. olala!!! her går det jaggu fort i svingene!!!!!!:D Tror du holdt de effektivitetsgenene dine for deg selv når jeg ble produsert.......:/
    Bære lækkert vart d i allefall;)
    Sååå mye artigere å holde orden også, når ting har sin faste plass!

    SvarSlett
  4. Har du sett svaret mitt angående de Rock Cushions. Lagt det på bloggen min i svar under kommentaren din.

    http://www.isandi.no/products.aspx?cId=77

    SvarSlett
  5. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  6. Jeg og sagen jobbet litt, men det var kjæresten som ordnet det meste...derfor det ble SÅ fint! :-)

    SvarSlett
  7. Fint og praktisk innredet, det liker jeg :) Takk for tipset om å kikke innom bloggen din!! Trenger inspirasjon før vi gyver løs på vaskerommet... det er lite, så det må innredes smart :)
    Ha en fin uke!!

    SvarSlett

Jeg blir glad om du legger igjen gode, snille komentarer;)